week 2 dag 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anies - WaarBenJij.nu week 2 dag 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anies - WaarBenJij.nu

week 2 dag 4

Door: anies

18 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Matthias had Anies woensdag een briefje meegegeven waarop hij kon aangeven wat hij wil doen in de therapiesessie en in de watersessie. Anies vond dit helemaal leuk en heeft ook aangegeven dat hij meer zelfstandigheid wil.

Enthousiast heeft hij deze ingevuld en ook uitgevoerd, soms met concessies maar altijd in overleg. Hij wil gezien worden als een serieuze gesprekspartner hetgeen heel logisch is gezien zijn leeftijd

Hij heeft super meegedaan met de therapie. Matthias was erg enthousiast. Het afrondende gesprek hebben we gedaan en wij denken dat zijn handfunctie inderdaad verbeterd is en dat hij meer in langere zinnen is gaan praten. Dit is iets waar wij uiteraard verder mee moeten en hebben ook heel veel tips meegekregen.

Deze therapie is zó speciaal omdat het een familietherapie is. Anies heeft deelgenomen aan deze fantastische therapie en Marwan en Nora hebben een fantastisch kids- programma aangeboden kregen (zeer edu - info over de dieren van het zeeaquarium - en ontspannend omdat ze lekker gingen snorkelen en zwemmen)

In het begin is alles overweldigend en ben je zó onder de indruk en dan in loop van de tweede week komen er ineens héél veel vragen

Eigenlijk is de tijd te kort, maar dat is altijd zo als iets fantastisch is en er nog zo veel te leren valt, zowel voor Anies als voor ons ouders.

Wij zijn SUPER dankbaar dat wij dit hebben mogen ervaren want het is een heel erg bijzondere ervaring hetgeen Anies zeker een positieve prikkel zal geven.